luni, 13 februarie 2012

Vorbe...

Putem vorbi orice. Românii au talentul rar de a vorbi, uneori frumos, despre Nimic... Putem spune că Geoană a fost un fraier. Deşi... eu cred că ar fi fost un bun preşedinte, chiar dacă a gafat nepermis, după părerea unora, nesemnificativ, după părerea mea... că el trebuia ales, şi nu dromaderul... în absenţa lui Crin care a fost şi este cea mai bună variantă de preşedinte... Putem spune că Ponta a trădat încă o dată, dar nu din prostie, ci din străvechiul jigodism, putem spune că un ungurean ne lipsea din fruntea guvernului românesc... nu asta e problema: decât un român moale, mai bine un străin cu vână, vezi cazul Arafat... putem spune orice! Un lucru însă e clar: marinelul nu mai are ce căuta în fruntea statului român. Atâta timp cât el e acolo, vorbim... vorbe. Nu că ar fi puternic: el e păpuşa americană: când dumnealor dau ordin, bibicul iese la televizor şi spune că Roşia Montană trebuie revitalizată... c-aşa e interesul unora de dincolo de Ocean, că trebuie să luăm avioane expirate la un preţ de top... c-aşa e trendu'. El e păpuşa din mâinile serviciilor secrete, care şi ele sunt în mâinile cuiva... Restul sunt poveşti, pe unele le dezvolt în piesele mele, dar, din păcate, nu vi le pot prezenta aici, şi nici în altă parte, din motive pecuniare... Se scrie greu, uneori cu sânge, şi nu mai îmi permit să mă risipesc oriunde şi oricum. Dar e de datoria mea, ca urmaş, în linia spirituală Eminescu, Ion Barbu... să vă semnalizez, cu ceva vreme înainte, cum am şi făcut-o, dar nu m-aţi crezut... unii, puţini, m-au şi înjurat, că sunteţi înşelaţi şi târâţi la gropile de gunoi ale Istoriei. Cineva, adică mai mulţi, vă cred fraieri şi, oricum, incapabili să înţelegeţi ce vi se întâmplă. Eu n-am niciun interes, în afară de faptul că sunt, ca şi voi, român. Vă pot spune doar atât, ceea ce, cel puţin cei din Piaţa Universităţii, majoritatea care nu e totuşi securistă, a înţeles: că n-aveţi nicio şansă dacă nu vă mişcaţi! Oricum şansele de a reuşi să vă recăpătaţi demnitatea şi destinul de oameni liberi sunt reduse. Naţiunile evoluate sunt în criză şi ultima lor grijă e ca voi să scăpaţi din lanţuri. Însă nu uitaţi: prima condiţie e ca marinelul să plece. Apoi, cu o minune, ne mai putem reveni! Deşi... gândul meu sceptic şi precar îmi spune că vom fi ce-am fost, însă niciodată ceea ce trebuie şi în trenul în care trebuie. Noi suntem români... dar asta nu e de-ajuns!
*
Senzaţia noastră, ca români, e aceea că noi suntem "în rândul Lumii" şi, drept urmare, trebuie să fim trataţi ca atare. Suntem în ipostaza unui cerşetor (Şi am fost aduşi aici, treptat, timp de mai multe decenii... însă coliva ne-a "servit-o" marinelul şi regimul lui) care iese din tomberon, vede, pe stradă, în faţa Ateneului... să zicem, un grup de inelectuali, bine îmbrăcaţi şi bine hrăniţi, se apropie şi se bagă în vorbă... pe motiv că şi el e om! Cum să fii partener de discuţii şi de interese cu o naţiune, cum e cea americană, care are PIB de 14400 miliarde, iar tu ai PIB de 170 miliarde, adică 0, 02% din ce au ei?  E evident că te tratează de sus, mai ales că ai şi veleităţi şi comportament de slugă... nu te ia în seamă decât la "şi alţii". A, da... în treacăt, îţi impun conducătorii politici şi pe cei ai Serviciilor Secrete, nu pentru că ai fi foarte important pentru ei, dar, pe post de "picătură", e bine să te ştie sub tutela lor. Apropierea de Marele Licurici a fost inevitabilă, dar nu la dimensiunile de slugă. În UE, pe care marinelul o pune pe planul doi, am fi avut şansa să stăm de vorbă cu naţiuni mai apropiate de standardele şi mărimea noastră, fizică şi "intelectuală"... Feştila băsistă ne-a aruncat peste ocean... pentru mulţi ani de acum încolo, unde suntem puşi mereu în antreu, cu nicio vizibilitate spre sufragerie, unde se mai şi mănâncă. Iată încă un motiv, din cele o mie, pentru care marinelul şi regimul lui de rahat trebuie să plece... şi oricât aş căuta nu aflu nici măcar unul pentru care ar putea să rămână!
*
Bă, voi fiţi atenţi la subsemnatu'... că eu tot completez pe parcurs... De pildă, ungureanu' cel cu tichie albastră, fostul şef UTC, cum sunt toţi PDL-iştii, îşi dă măsura capacităţilor sale indubitabile: reglementează, în sfârşit, că nasolii de bugetari să stea la servici între opt şi patru. Ei, aşa mai merge, dom'le... Nici chiar Ceau n-a îndrăznit o aşa ispravă... Să stea, neică, să taie frunze la câini... aşa se măreşte Pib-ul... şi acuşi îi ajungem pe fraierii de americani! Când am spus că şi eu sunt un fraier, eram un vizionar: Boc era "parfum"! Depozitele de tâmpenie ale activiştilor din fruntea poporului român sunt inepuizabile! Sunt mândru de tine, naţiune a lui Decebal, Ştefan cel Mare, nea Mişu Viteazu' ... şi cine mai vrei tu: pe zi ce trece "creşti", prin reprezentanţii tăi: America, teme-te... cu viteză... venim! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu