joi, 22 august 2013

Sfântul închisorilor

   După o lungă şi îndelungată suferinţă am scris "Sfântul Închisorilor", piesă de teatru despre viaţa şi patimile unui martir al poporului român, un atlet al lui Hristos, Valeriu Gafencu, născut la Bălţi şi mort în închisoarea de la Târgu Ocna. Am scris această piesă chiar în anul de graţie 2013, când, în luna mai, sfântului Valeriu i-a fost retras titlul de Cetăţean de Onoare al oraşului Târgu Ocna, unde a pătimit şi a murit, titlu acordat în 2009. Las condeiul jos: sunt stors de puteri. O asemenea viaţă de sfânt te iradiază şi dacă e doar trecută prin condei. Sunt sfârşit de puteri dar o fericire lăuntrică mă copleşeşte: am făcut ceea ce trebuia să fac. Ca om, creştin şi român... Însă nu e de-ajuns! Începe lupta cea mare, pe care o duc de ani buni, să redau românilor, prin Teatru, efigiile unor mari personalităţi. Am făcut-o cu Alice Voinescu la Teatrul Naţional Craiova, cu I. D. Sîrbu, Mihai Viteazul, de curând, cu Constantin Argetoianu şi cu alţii. Îmi pare rău că nu vă pot dărui câteva fragmente din piesa de curând terminată. Dar lupta va fi teribilă şi deocamdată trebuie să ne ţinem "armele", adică argumentele şi, implicit, textul, la secret!
   Nu veniţi şi voi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu