marți, 13 martie 2012

Cocktail şi proteste

Dacă securiştii mei nu mai îmi dau voie să mă exprim asupra actualităţii româneşti, eu îi ascult, că ei e oameni deştepţi şi cu capetele doldora de lecturi, başca experienţă de viaţă! Aşa că nu mi-a rămas decât, atâta vreme cât mai scriu în acest colţ de pagină, să consemnez, ca un scriitoraş ce sunt, ce mi se întâmplă diurn. Dacă mă înţep într-o pioneză... scriu aici. Dacă îmi place cum îşi pune băse părul pe moaţe... nu-mi mai permit să consemnez! E tabu! Dar despre aventura într-un lighean cu apă stătută a Fiinţei mele mărunte şi meschine pot să povestesc, nu-i aşa?!Astfel, în articolul trecut mă pune dracu', că numai domnu' dracu mă putea pune,  să spun că am fost invitat la o ambasadă străină. Imediat...o identitate nătângă a securistului meu de serviciu mă mustră părinteşte  într-un comentariu în care mă îndeamnă "dacă sunt democrat cum mă pretind" să-l inserez pe blogul meu şi să mai termin cu minciunile  "cum că ai fi fost invitat la o ambasadă străină... De ce ar invita un scriitoraş"? Nu cunosc răspunsul, dar ştiu că am fost invitat în calitate de dramaturg, şi că am acceptat invitaţia.  Inserez această invitaţie doar pentru  gura troglodiţilor, ca să vadă că nu obişnuiesc să mint. Altă dată n-am să mai fac! Orice mi s-ar întâmpla literar-semnificativ voi păstra pentru mine!

Ambasadorul Austriei
şi Doamna Rosemaria Schwarzinger
au plăcerea de a invita pe

domnul Gheorghe Truta

la un cocktail
luni, 12 martie 2012, orele 18.00
la resedinta Ambasadei Austriei
                                              
Dumbrava Rosie 7                                       R.S.V.P.
    Bucureşti                                     Tel..............................

. Luni seară, când m-am întors de la cocktail, am trecut şi prin Piaţa Universităţii, am strigat şi eu, simbolic, "jos Băsescu", împreună cu vreo şaizeci de români. Nu ştiu câţi dintre ei erau securişti, probabil că mulţi: senzaţia mea era că mă aflu în faţa a unui soi de funcţionărime a pancartelor. Indivizi cu ecusoane în piept, pe care scria "Lider"... mişunau într-un soi de sarabandă a protestului profesionist. Cred că puterea asta şi intenţionează: să distrugă Protestul românesc prin ierarhizare, prin obişnuinţă şi, în sfârşit, prin banalizare. E aproape să reuşească... Pe tot drumul, spre şi dinspre Bălţi, spre şi dinspre Bucureşti am întâlnit români umili, abrutizaţi de nevoi şi nelinişti, în care licărul de revoltă mocnea spre stins. Sub jugul băsist, România nu mai are nicio şansă: de nicăieri nu se zăreşte nicio lumină. Portocaliul nefast a distrus tot. În taxiul cu care mă întorceam de la ambasadă, şoferul, tată a cinci copii, îmi explica furios ce greu o duce, mai ales în ultimii ani. "Dar, zice omul, toţi care vin sunt la fel. Îi urăsc pe toţi!" Cu o asemenea perspectivă nu mai e nimic de făcut. Şi, poate pentru că mă întorceam de la o sindrofie teutonă... mi-au venit în minte cuvintele comandantului trupelor germane din România, din Primul Război Mondial: "V-am adus nemţi şi voi i-aţi făcut porci!" Oare... maculăm totul?! Chiar şi propria Fiinţă?!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu