marți, 21 iunie 2011

Pe mine mie redă-mă

   Suntem în plină dictatură. A prostiei. A incompetenţei. A nesimţirii.
    Faţă de ce se întâmplă acum, Ceau pare  doar un tip mic, anost şi, oricum mai cinstit.
   Un popor de proşti nu poate fi condus decât de proşti.
   Un popor de laşi nu poate fi amăgit decât de un laş.
   Viclenie. Tupeu. Tupeu. Tupeu.
   Şi multă naivitate.
    Vine vara. Ne vom dezbrăca la bustul gol şi vom face plajă pe bloc, ca pe vremea lui Ceau cel mărunt. Cei mai norocoşi se vor stropi cu apele pline de alge ale unei mări plictisite. Cei şi mai norocoşi vor respira aerul ozonat al altor meleaguri mai însorite. Şi mai curate.
   Dar, când va veni toamna, când va trece toamna... ne vom trezi în frigul unei ierni insalubre. Care, de multă vreme e chiar în miezul fiecăruia dintre noi.
   Atunci vom observa cât suntem de goi. Şi pe dinafară, şi pe dinăuntru.
   Sunt zile când aş fi bucuros să pot muri.
   Nu-mi pare rău că sunt român. Uneori mi-e ruşine. În ultima vreme, deseori. Da, condeiul meu se opreşte acum de scârbă  şi de neputinţă.
   Nu credeam să-nvăţ a tăcea vreodată.  
   Mai pot să mai spun o frază?
   Dacă da, ultimele  cuvinte rostite aici ar suna aşa: Îl iubesc pe Eminescu nu doar pentru că a scris Oda, cea mai frumoasă si mai  profundă poezie care s-a scris vreodată pe Pământ, dar şi în spaţiul strâmt de lângă Dumnezeu, ci pentru că Eminescu, cu izbânzile, dar mai ales  cu suferinţa sa de ucis, este chiar poporul român. Iar eu iubesc poporul român şi nu jigodiile care l-au năpădit. De-asta nu voi ierta niciodată trecutele, prezentele şi viitoarele javre. Nici pe micul carol, nici pe ceau, dar nici pe marinelul şi pe gaşca lui.
  Cu bine, prieteni. Fie-mi Tăcerea uşoară!

3 comentarii:

  1. Incep prin a spune ca nici macar nu stiu cine sunteti.Poate asta ma va indemna sa caut.
    Pana atunci...cu riscul de a parea proasta, sau poate chiar sunt, vreau sa va acord maxima dreptate.
    Eminescu a ajuns sa fie comercializat. Inainate sa fie emblema tarii trebuie sa fie emblema fiecarui roman in parte. Cati dintre noi stiu ca el a fost influentat de Schopenhauer? Sau o intrebare mai simpla: Cati dintre noi il simt cu adevarat? Suntem niste forme fara fond.
    Aud, vad la televizor, mai ales in aceasta perioada, ca el este preferatul fiecarui elev. Dar daca il pui pe respectivul sa iti recite o poezie, nu stie nimic, eventual in cel mai bun caz iti recita prima strofa din Luceafrul
    Probabil acum, prin mine, vorbeste Dionisos, Putin imi pasa si imi cer scuze daca va simtiti jignit pentru simplul fapt ca sunt sincera si imi arat adevarata latura: mediocritatea.
    Jigodiile raman in tara, dar macar ei au curaj sa ramana aici. Cei care se risipesc prin tari europene sunt mai jigodii decat jigodiile...au uitat sa lupte.

    Cat despre tacere, ...tacarea nu e usoara. Deloc. Exista mai multe tipuri de tacere. Tacerea care asteapta un cuvant exterior sa vorbeasca in numele ei, tacerea ce e plina de sens dar e de prisos sa ii vorbeasca gloatei, tacera care provine dintr- un lac secat de cuvinte predicate de prisos fiindca oamenii au urechi dar nu stiu cum sa le foloseasca etc.
    Viclenie? Da.
    Tupeu? " Foarte" da.
    Naivitate. Absenta ei- sigur. Fiindca daca ar exista naivitate si aceasta s-ar trezi s-ar revolta. Nu am mai sta in fata televizorului si am scoate tot felul de interjectii:Tz Tz Tz

    Vai de noi! Vai de cei care au vrut sa faca din mica Romanie o Romanie Mare...Oare e de prisos? Oare ce ne-ar prezice oracolul din Delfi?
    Nici nu vreau sa stiu.



    Sper ca nu e prea deplasat mesajul meu,
    Anca.

    RăspundețiȘtergere
  2. V-am gasit fiindca il cautam pe bunicul meu...

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru Anca.
    Nuci eu nu ştiu cine e eşti, dar îţi mulţumesc pentru mesaj. Eu pentru oameni ca tine am scris, timp de mai bine de o jumătate de an, pe acest blog şi în ziar. Dar m-am oprit, şi dintr-un sentiment de inutilitate: poporul meu nu mai poate fi tratat. Apoi... trebuie să mai şi scriu. Sunt jucat, chiar de către trupe şi de liceeni, la diferite festivaluri... tot fără să ne cunoaştem. Aşa că trebuie să-mi scriu vara asta piesele... şi un roman...

    RăspundețiȘtergere